So-net無料ブログ作成

今日始めよう!

ちょっと心配しますが紹介したほうがいいですね。。。

I'm a little nervous but I guess I should introduce myself!

Lilyです。はじめまして!日本に住んでいったアメリカ人だって着物や書道や好きです。下手の日本語は見やすいと思います。我慢してください。

My name is Lily. Nice to meet you! I'm an American who lived in Japan and loves kimono. Please try to bear with my Japanese, which you can easily see is quite poor.

十三年前に初めて着物の本物を見ていました。あの着物は古道具屋で見つけた掛下でした!私にすごい印象づけました。それから古い着物を集めて色々な着物の本をたくさん読みました。

Thirteen years ago I saw my first real kimono. This kimono was a kakeshita I found in a secondhand store. It made a huge impression on me, and after that I began to collect kimono and read various books on them.

五年あと、日本に引っ越しました、仕事から。日本に五年ぐらい住んでいました。夏祭りで浴衣を着ていましたが着物(小紋や付け下げや)着ていませんでした。着付けの間違いが怖かったですよね。

Five years later, I moved to Japan for my job and lived there for almost five years. I wore yukata to summer festivals, but I never wore proper kimono (komon, tsukesage, etc.) because I was scared of making mistakes with my kitsuke.

今、もう一度メリカに住んでいますけど来年日本に戻りたい。来年の仕事を探しています。

Now, I am back living in America but I would like to return to Japan next year. I'm looking for a job in Japan now.

もし出来たら、日本に着物にチャレンジしたい!だから今日から『着物収集家』から「着物を着る人」にしてみます。難しいよく分かりますががんばります。

よろしくお願いします!

If I can get back to Japan, I'd really like to challenge myself and try to wear kimono! So from today on, I will try to change from a "collector of kimono" to a "wearer of kimono". I understand very well that it'll be difficult, but I will try my best!
nice!(1)  コメント(1)  トラックバック(0) 
共通テーマ:趣味・カルチャー

nice! 1

コメント 1

黒猫

Thank you for the message!
着物を愛してくれてありがとうございます。
是非着物にチャレンジしてください!
by 黒猫 (2011-08-06 12:56) 

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。

×

この広告は1年以上新しい記事の更新がないブログに表示されております。